IDEA - INTER DISCIPLINARY EDUCATION AGENDA. An Essential Driver For Innovation

periodo di svolgimento 2016-2016
classificazione

abstract

Integrazione delle conoscenze interdisciplinari tra i settori di Ingegneria, Design e Business presso gli istituti di Istruzione Superiore volta all’'innovazione dei processi e allo sviluppo delle relazioni tra industria e accademia. Attività di Project Management; conduzione di seminari, workshop pilota e lezioni in collabrazione con Università israeliane, Europee e con aziende israeliane.

New knowledge integration in the interdisciplinary area of Engineering, Design and Business at higher education institutes from an industrial perspective - improving innovation as well as academy industry relations. Pilot Workshop with companies.

ricercatori

Parole chiave

(design) education, design thinking, interdisciplinarity, scenarios, envisioning, case studies, design driven innovation

partners